dinsdag 28 september 2010

geven en nemen

Kijk eens wat ik van mijn lieve mams kreeg. Zo'n mooi blik met lekkers. Uit het boek "100 bloemen haken en breien" is ze voor me aan de slag gegaan. Ik heb veel geduld maar dit vind ik dan weer gepruts. Mams gelukkig niet. Die vindt dit LEUK gepruts.
Zo breide en haakte ze groente voor aan mijn boodschappen tas :-)
En een heleboel bloemen voor.......Oh zo veel ideeƫn gaan er weer door mijn hoofd. Binnenkort de foto's van wat het allemaal geworden is. Ondertussen is mams weer bezig met de volgende bestelling; "mag ik er nog een paar van die, oh en die, maar dan in het rose, en kan je die klaproos ook maken en die, en die, en die....
En dit is wat er over blijft wanneer de eksters uit de buurt jouw tuin uitkiezen om het jaarlijkse oogstfeest te vieren...LEGE WALNOOT SCHILLEN. Van de zomer zag het er nog hoopvol uit, een notentaartje van de opbrengst van de boom moest toch wel kunnen. Getver, ik was er te laat bij, de hele boom is leeggeroofd, hoewel, NIET helemaal,
niet lachen, maar dit is de oogst van 2010 !! Als ze droog zijn gooi ik ze wel door de sla....rotvogels....
Denken jullie nog aan de GIVE AWAY ? Vrijdagochtend trek ik de winnaars. En voor de digibeten onder ons die het niet voor elkaar krijgen om een reactie te plaatsen; een mailtje sturen mag ook, zie mail adres aan de zijkant :-)

2 opmerkingen:

  1. Wat heeerlijk die schaal met groente!! Wat fijn zo'n moeder die dat 'priegelhaken' kan. Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die walnoten! Vers vind ik ze het lekkerst, als ze net van de boom zijn gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen