vrijdag 20 januari 2012

weekendtip cakepops

Helemaal hot op het moment zijn cakepops.
Bedacht door Bakerella (kijk op haar site, bakerella.com voor heel veel superlekkere
maar oh zo foute baksels).
Haar boekjes zijn nu ook in het Nederlands vertaald en je ziet op verschillende blogs
de cakepops voorbij komen.
De simpele versie is makkelijk "even" te maken.
Je gaat als volgt te werk:
Koop of maak een kleine cake.(Ik kocht
een halfje bij AH)
Verkruimel deze in een kom.
Maak in een andere kom een botermengsel van ongeveer
50 gram roomboter
200 gram poedersuiker
en een klein scheutje melk.
Het moet een stevig maar smeuig mengsel worden.
Roer het botermengsel door de cakekruimels zodat je een
stevig "deeg" krijgt. Het heeft wat weg van marsepein.
Rol hier met je handen balletjes van, ongeveer 4 cm groot.
Zet ze op een schaal een paar uur in de koelkast of
 een kwartiertje in de vriezer zodat ze lekker
stevig zijn. (ik deed ze natuurlijk in de vriezer, lekker snel
en het werkt perfect)
Laat ondertussen een zakje chocoglazuur smelten in heet water.
Doop een lollystokje (bij bakwinkels, hobbyzaken, jamin) eerst in de gesmolten
chocolade en steek het daarna tot de helft in een cake bolletje.
Vervolgens doop je het cake bolletje in de gesmolten chocolade.
Je kunt de chocola natuurlijk ook eerst in een schaaltje doen,
maar ik ga voor makkelijk.
Laat het goed uitdruipen en zet het vervolgens in een glas,
of een stuk piepschuim of in een kartonnen doos met gaatjes.
Je kunt ze natuurlijk ook eerst nog door versiersels rollen.
En hoe smaken ze ?
Als cake met zoete vulling, marsepein achtig met krokante
chocola, mmmmm lekker!!!
Vooral koud, uit de koelkast, vind ik ze super lekker.
Bak ze,
en fijn weekend!
X

3 opmerkingen:

  1. Dit ga ik zeker een keer met Zoë doen! Zal ze helemaal leuk vinden. Ik pin je even ;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er super uit,gelukkig weinig calorieën !Ben nog steeds druk met mijn vest,nog even geen blog!Fijne zondag x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er superleuk en gezellig uit! En het blijkt ook nog zo simpel en snel klaar en daar hou ik ook van! Lekker hoor, ga ik ook eens uitproberen.
    Fijne zondag en groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen